Toyota представи конкурент на Mercedes EQЕ, който няма да се предлага в Европа
Въпреки слуховете за глобален завой от безспорно не особено вдъхновяващото наименование „bZ“ за електромобили, Toyota утвърждава буквено-цифровото обозначение на най-големия автомобилен пазар в света. Запознайте се с bZ7, готовата за производство итерация на концепцията със същото име, която дебютира миналата година. Този внушителен седан е най-новото попълнение в нарастващата гама електрически автомобили на Toyota в Китай, като се присъединява към редиците на bZ4X, bZ3, bZ3X и bZ5.
Toyota запазва характерната си стеснителност по отношение на специфичните характеристики на bZ7, като само потвърждава значителната му дължина, надхвърляща пет метра. Това го прави забележимо по-голям дори от Camry и удобно изпреварва Nissan N7, друг регионално ориентиран електрически седан на японския автомобилен производител. Докато Nissan си партнираше с Dongfeng за своя N7, Toyota е обединила усилията си с GAC, за да реализира bZ7.
Дизайнерският език на bZ7 изглежда е синтез от съществуващите стилистични елементи на Toyota, като черпи елементи както от Prius, така и от Crown. Въпреки това, отличителни черти като дизайна на разделените фарове и изпъкналата сензорна система, монтирана на покрива, му помагат да изгради своя собствена визуална идентичност. Това не е просто уголемена версия на по-бюджетния bZ3, по-малкия електрически седан, който Toyota продава в Китай през последните няколко години. Въпреки леко наклонената линия на покрива и сравнително късата си задна част, bZ7 твърдо се придържа към традиционната форма на седан, вместо да приеме по-гъвкавата конфигурация на лифтбек с пет врати.
В сравнение с концептуалния автомобил, който го визуализираше, серийният bZ7 възприема по-конвенционални елементи като вградени дръжки на вратите и традиционни странични огледала, които заменят камерите на концепцията. Въпреки това цялостната стилистика остава до голяма степен вярна на оригиналното дизайнерско проучване, а сега получаваме и първия си поглед към интериора. Обстановката в купето изглежда значително по-престижна от обичайната за моделите bZ, което е подходящо подобрение, като се има предвид, че Toyota позиционира bZ7 като своето водещо електрическо предложение в Китай.
Интериорът може да се похвали с тапицерия от бяла перфорирана кожа, допълнена от дървени акценти и амбиентно осветление, интегрирано в арматурното табло и панелите на вратите. Приятно е, че въпреки наличието на голям централен сензорен дисплей, Toyota е запазила селекция от физически бутони за ключови функции. Зорките наблюдатели ще забележат и марката Huawei върху подложката за безжично зареждане, заедно с отличителния трапецовиден цифров инструментален панел. Двуцветният волан показва фино влияние на дизайна в стил Volvo, а отвор в арматурното табло силно подсказва за включването на head-up дисплей, което допълнително засилва статута на флагман на bZ7 в портфолиото на китайските електрически автомобили на Toyota.“