За “затлъстяването” на новите автомобили: Какво показва ново проучване?

Време за четене:2 Минути, 17 Секунди

През последните седем години средното тегло на нов автомобил се е увеличило с почти 400 кг. По-конкретно за около един моделен цикъл от 2016 до 2023 г. средното собствено тегло на новите автомобили е скочило от 1 553 на 1 947 килограма.

Според експертите на Autocar , увеличението на теглото се дължи отчасти на нарастващата популярност на SUV-тата. От всички автомобили, които са тествани през 2016-а, 16 са SUV-та или кросоувъри. Те са имали средно тегло от 1 722 кг, което е със 169 кг повече от всички други модели, тествани по това време.

През 2023 г. броят на кросоувърите вече е 24, чието средно тегло нараства до 1 985 кг. Това е разлика от 169 кг сравнена с периода от 2016 година.

Средното тегло на SUV-тата и кросоувърите е 1 906 кг, което е под средното за всички модели, тествани през 2023-а. Това предполага, че докато увеличаването на пазарния дял на SUV-та е отчасти отговорно за общото увеличение на теглото, това не е единствената причина.

Разбира се, електрификацията също изигра роля. Електрическите модели на батерии, тествани миналата година, са със средно тегло от 1 991 кг. Автомобилите с двигатели с вътрешно горене са били почти 100 кг по-леки – 1 897 кг.

Преди това средната годишна стойност се колебаеше между 1 500 и 1 650 кг, но до до 2018-а, когато за първи път достигна границата от 1 700 кг. Тя спадна отново до 1 675 кг през 2019 година, но оттогава до днес непрекъснато се увеличава , достигайки 1 879 кг през 2022 г. и след това 1 947 кг година по-късно.

Тенденцията също не показва признаци на промяна, като средното тегло на колите, тествани през първото тримесечие на 2024 година, повечето от които са електрически, SUV-та или и двете, е 2 087 килограма. Най-тежкият от тях е електрическият SUV Mercedes-Benz EQS, който тежи невероятните някога 2 899 килограма.

Разбира се,не само електрификацията и популярността на SUV-тата са виновни за постоянното увеличаване на теглото на новите коли. Намаляването на класовете градски автомобили и суперминита също играе важна роля за увеличаването на средното тегло, тъй като всяка година се появяват по-малко модели под 1 000 кг, за да компенсират най-тежките коли на пазара.

През 2003 г. експертите на Autocar Road тестват шест автомобила, които тежат под 1 000 кг и още шест между 1 000 кг и 1 100 кг. През 2023 г. е тестван само един автомобил с тегло под 1000 кг – Citroen Ami, който технически не е автомобил, а ATV.

Най-лекият истински автомобил, тестван миналата година, е спортното купе Alpine A110 R с тегло от 1 065 кг, следван от бензиновия кросоувър Hyundai Kona с тегло от 1 352 кг.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация Китайска марка за първи път влезе в топ-10 на световните бестселъри, изпреварвайки BMW
Следваща публикация Tesla повиши цените на някои модели в Европа
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!