Renault намери нови партньори, за да понижи разходите за електромобили
В стремежа си да останат конкурентноспособни на пазара на електромобили, от Renault предприемат двупосочен подход за намаляване на разходите за батерии с 20%. Френският автомобилен производител се стреми както да намали разходите за производство на батерии, така и да подобри цялостната си стратегия за електромобили.
Подразделението на Renault за електрически превозни средства Ampere ще въведе нов химически състав на батерията – литиево-железен фосфат (LFP), наред със съществуващия вариант на никел-кобалт-манган (NCM). Производството на батерии с LFP обикновено е по-евтино в сравнение с NCM. Освен това Ampere ще си сътрудничи с LG Energy Solution по отношение на батерийните системи, като целта е да се разшири техният обхват и потенциално да се оптимизират производствените процеси. Чрез централизирането на своята база от доставчици Renault се надява да договори по-добри сделки и да подобри ефективността.
Очаква се тези промени да бъдат въведени до началото на 2026 г., като целта е да се намалят разходите за батерии за електромобилите на Renault. Преминаването към по-евтини батерии е основна тенденция в производството на електромобили и целта на този ход на Renault е да гарантира, че ще остане конкурентноспособна по отношение на цените. Този фокус върху достъпността е от решаващо значение и за конкуренцията с наплива от евтини китайски електромобили, които са предизвикателство за европейските производители на автомобили. Фокусът на партньорството на Ampere предполага, че те се стремят да създадат платформа за по-достъпни електрически автомобили, потенциално в отговор на тази конкуренция.
Въпреки това от Renault са изправени пред няколко предизвикателства в своята обновена стратегия за батериите. Динамичният характер на съюзите в областта на електрическите превозни средства е очевиден в изоставеното от Renault първично публично предлагане на Ampere и провалените преговори за партньорство с Volkswagen. Освен това агресивното намаляване на цените от страна на лидера в бранша Tesla оказва допълнителен натиск върху конкурентите да намалят разходите си. Въпреки че митата на Европейския съюз върху китайския внос целят да изравнят условията на конкуренция, тяхната ефективност в борбата с достъпността на китайските електромобили предстои да се види.