Експерти: Китайските марки ще завземат една трета от пазара на автомобили

Време за четене:2 Минути, 3 Секунди

Ново проучване на експерти от бранша прогнозира драматично нарастване на пазарния дял на китайските производители на автомобили, като до 2030 г. всеки трети автомобил, продаван в света, ще бъде произведен в Китай. Това е значителен скок в сравнение със сегашния им дял от 21 %.

Ръстът ще се дължи на два фактора: Доминирането на китайските производители на вътрешния пазар и значителната експанзия в световен мащаб. Очаква се в рамките на Китай автомобилните марки да заемат още по-голям дял, който ще нарасне от 59 % на 72 %. По-големият скок обаче се очаква да дойде от износа. Очаква се продажбите на китайски автомобили извън Китай да нараснат от 3 млн. през 2024 г. до зашеметяващите 9 млн. в края на десетилетието.

Анализаторите обясняват този ръст с няколко конкурентни предимства на китайските производители на автомобили. Те могат да разработват нови модели за половината от времето в сравнение със западните производители, което им позволява по-бързо да се възползват от пазарните тенденции. Освен това те са известни с агресивните си ценови стратегии, което прави автомобилите им по-достъпни.

Освен това китайските производители на автомобили отдават приоритет на характеристиките, които се ценят от клиентите, като дизайн и технологии в автомобила. Те също така демонстрират безмилостен фокус върху запазването на предимството си по отношение на разходите, дори когато изграждат заводи в чужбина. Може би най-важното е, че Китай държи значителна преднина в производството на батерии – ключов компонент за електрическите превозни средства, които се очаква да доминират на пазара в бъдеще.

В проучването се признават някои предизвикателства пред китайските производители на автомобили на определени пазари. Новите мита, наложени от САЩ, могат да възпрепятстват навлизането им в Северна Америка, а силният вътрешен пазар в Япония може да се окаже труден за пробиване. Въпреки това се предвижда значителен растеж в други региони. Пазарният дял на китайските автомобилостроители в Европа се очаква да се удвои до 12% до 2030 г., докато делът им в Русия се очаква да скочи от 33% до огромните 69%. Продажбите в Близкия изток и Африка се очаква да нараснат от 8% на 39%, а доставките в Централна и Южна Америка – от 7% на 28%.

Като цяло проучването показва значителна промяна в глобалния автомобилен пейзаж. До 2030 г. китайските производители на автомобили имат потенциала да се превърнат в доминираща сила, водени от фокуса си върху ефективността, технологиите и рентабилността. Способността им да задоволяват предпочитанията на клиентите и водещата роля в производството на акумулатори ги поставя в добра позиция да завладеят по-голям дял от световния пазар.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!