Чакането приключи: Това е новото BMW M5

Време за четене:1 Минути, 57 Секунди

Чакането приключи – най-новата итерация на емблематичния супер седан BMW M5 е тук. Този дългоочакван автомобил може да се похвали с най-мощния двигател, предлаган някога в М5, но също така идва със значително увеличение на теглото поради хибридната задвижваща система.

Новото M5 може да се познае по по-широката стойка в сравнение със стандартната Серия 5 – 7,6 см по-широка отпред и 4,8 см по-широка отзад. Калниците на M5 са разширени за по-агресивен външен вид, а предната и задна част са украсени с нови брони с по-големи вентилационни отвори отпред и четири кръгли накрайника на ауспусите отзад. Финият спойлер на багажника добавя допълнителна нотка на спортен дух към задната част.

Новото M5 разполага с 4,4-литров V8 двигател с две турбини, съчетан с електромотор, вместен восемстепенната трансмисия. Тази наелектризираща конфигурация генерира умопомрачителните 727 к.с. и 1033 Нм въртящ момент. Самият бензинов двигател генерира внушителните 585 к.с., докато електрическият мотор допринася с допълнителни 197 к.с., идентични с тези на XM. М5 обаче използва по-малка батерия с капацитет 14,8 kWh.

BMW твърди, че спринтът от 0 до 100 км/ч при новия M5 отнема едва 3,5секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, но пакетът M Driver's Package я повишава до 305 км/ч. BMW изчислява електрически пробег на 40 км с чисто захранване от батерията. Въпреки това, при по-силно натискане на педала на газта или при избор на ръчно превключване на предавките автомобилът плавно преминава към бензинова мощност за постигане на максимална производителност.

M5 разполага и с нова спирачна система с шестбутални апарати, притискащи 410 мм дискове отпред, и 400 мм дискове отзад. За още по-впечатляваща спирачна сила и значително намаляване на теглото се предлагат M карбоново-керамични спирачки. Тези спирачки се отличават с по-големи 420 мм предни дискове и спестяват 25 кг в сравнение със стандартната конфигурация.

Автомобилът е оборудван със специфично за модела окачване отзад, а предният мост е по-твърд и използва специфични за M5 компоненти. Допълнителните подсилвания по цялото шаси допълнително повишават твърдостта и управляемостта.

Окачването със сигурност е едно от най-важните неща, като се има предвид и теглото, което евнушителните 2449 кг. Това значително увеличение на теглото се дължи на компонентите на хибридното задвижване. Очаква се моделът да пристигне на пазара още тази година.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!