Необходимо ли е промиване на двигателя при смяна на масло?

Време за четене:2 Минути, 21 Секунди

Една от темите, обсъждани сред шофьорите, е необходимостта от промиване на двигателя при смяна на маслото. Много хора смятат, че при редовна смяна на маслото промиването на двигателя не е необходимо, особено когато колата се използва в града.

Смята се, че ежедневните пътувания до работа, училище или магазина не натоварват много двигателя и моторното масло. Но всъщност честите кратки пътувания могат да доведат до натрупване на маслени отлагания, утайки и сажди в двигателя, тъй като маслото няма време да достигне оптимална работна температура.

Нека да разгледаме как се образуват тези отлагания и как могат да бъдат отстранени лесно и бързо. Топлината и кислородът допринасят за окисляването на маслото, което води до образуването на киселини и неразтворими компоненти.

Това често води до катранени или подобни на лак отлагания. Серните оксиди, образувани при изгаряне на гориво, съдържащо сяра, също се отделят през изпускателната система, но част от тях попадат в картера, замърсявайки маслото на двигателя.

Когато буталните пръстени започнат да работят лошо, това води до така нареченото "мръсно горене", което увеличава количеството на отлаганията. И проблемът се влошава: колкото по-зле пръстените задържат маслото, толкова повече то изгаря в горивната камера и толкова повече отлагания се образуват върху пръстените.

В такива случаи основното почистване на двигателя може да намали разхода на масло и да предотврати скъпи ремонти. Съвременните моторни масла имат ограничен запас на безопасност и балансирани пакети добавки с намалено пепелно съдържание и ниска алкалност. Това ги прави ефективни, но чувствителни към замърсяване, което е неизбежно поради качеството на горивото, стила на шофиране, качеството на маслото и характеристиките на двигателя.

При смяна на маслото частиците мръсотия, които маслото поддържа в суспендирано състояние, се сливат с него от картера. Въпреки това, количеството дисперсанти в маслото е ограничено и те не могат да задържат цялата мръсотия. Следователно в двигателя неизбежно се образуват въглеродни отлагания, които не се отмиват заедно с използваното масло.

От следва и заключението, че само смяната на маслото не е достатъчна – необходимо е допълнително измиване на двигателя със специални средства

Първоначално бяха популярни т.нар. миещи масла, но се оказа, че не са най-добрият вариант, тъй като част от тях остават в системата след източване, а това масло не отговаря на изискванията на производителите на автомобили и не съдържа необходимите добавки.

За да се реши този проблем, има специални добавки за измиване на двигателя , които се добавят към старото масло преди неговата смяна. Нека разгледаме принципа на тяхната работа. По време на 10 минутна работа на двигателя на празен ход преди източване на старото масло, тази добавка разтваря утайки и отлагания, които след това се отстраняват с отработеното масло.

По този начин добавката временно подобрява почистващите свойства на старото масло и благодарение на свежа порция дисперсанти ви позволява да отстраните всички замърсявания от маслената система. След това почистеният двигател и прясното масло могат да работят на пълен капацитет.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация Haval представи новия кросоувър H6 на цена от 15 000 евро
Следваща публикация Непредставеното Audi RS3 „счупи“ рекорд на „Ринга“ (ВИДЕО)
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!