Купувачите на автомобили предпочитат механичните бутони и мразят сензорните екрани
През последните десет години производителите на автомобили все повече оборудват салоните със сензорни технологии, добавяйки големи екрани вместо бутони. Това придава на автомобилите ни футуристичен вид, понякога като космическа совалка от фантастичен филм. Но много шофьори изоставят тази визия за бъдещето и вместо това купуват употребявани автомобили, заради наличието на физически бутони.
Според автомобилния колумнист Дан Нийл , всички тези нови технологии разсейват шофьорите и ги карат да се чувстват по-малко сигурни. В подкрепа на последното той цитира препоръка от Европейската програма за оценка на нови автомобили, която съветва производителите да се откажат от сензорните екрани в полза на копчетата и бутоните, ако искат да получат по-добра оценка за безопасност.
Днес има цяла кохорта от „скептици на новите автомобили“, както ги нарича Нийл, които не приемат най-новите предложения от автомобилните производители. В съчетание с факта, че новите автомобили са доста скъпи в наши дни, предимствата на по-старите модели доведоха до скок на средната възраст на автомобила в САЩ до 12.6 години, според скорошно проучване на S&P Global Mobility.
В допълнение към факта, че сензорните екрани и други нови технологии отвличат вниманието от пътя, мнозина вярват, че новите автомобили с цифрова технология са буквално проследяващи машини на колела, които ще ви докладват на застрахователни компании или дори на Китай.
Други са на мнение, че новите коли не са толкова надеждни, колкото старите. Някои автомобилисти смятат, че цялото това луксозно оборудване и усъвършенствани програми за подпомагане на водача, които вземат много решения вместо вас, отнемат удоволствието да държите волана и да управлявате колата, усещайки, че колелата се подчиняват на вашите команди.
Но не всичко е толкова лошо. Въпреки че има тенденция в някои щати и други части на света да се забранява продажбата на нови автомобили с двигател с вътрешно горене, това не означава, че производителите на електрически автомобили няма да се поддадат на тенденцията и да започнат да инсталират физически бутони и копчета в своите електрически автомобили.
Особено след като европейските автомобилни регулатори наскоро поискаха от производителите на автомобили да върнат тези аналогови контроли. Volkswagen вече отговори на този призив и ще върне бутоните. Можем да очакваме поне още няколко компании от Европа да тръгнат по същия път.