Европа увеличи митата за внос на китайски автомобили
Европейската комисия обяви нови мита върху китайските електромобили, внасяни в Европа, от следващия месец.Тарифите варират в зависимост от производителя на автомобила.SAIC, собственикът на MG, е изправен пред най-високата санкция от 38,1%. Geely, компанията майка на Volvo, получава по-лека тарифа от 20%, а BYD – 17,4%. Ставката на Tesla все още се оценява от ЕК.
Системата е многостепенна. Автомобилните производители, които не са били разследвани от ЕК, получават тарифа от 21%, но могат да кандидатстват за по-ниска ставка. Тези обаче, които са отказали да сътрудничат на разследването за размера на китайските държавни субсидии за тези електромобили, са изправени пред най-строгото наказание: тарифа от 38,1%.
Тарифите влизат в сила на 4 юли 2024 г. Въздействието върху цените на дребно е несигурно, тъй като производителите на автомобили може да поемат част от разходите. Експертите смятат, че тарифите ще трябва да бъдат много по-високи, около 50%, за да засегнат значително китайските марки с високи маржове на печалба.
Тази новина следва неотдавнашния ход на САЩ да увеличи четирикратно митата върху китайските електромобили до зашеметяващите 100 %. Тези действия от страна на ЕС и САЩ отразяват нарастващото напрежение във връзка с търговските практики с Китай.