BYD представи най-скъпата си кола, която ще се конкурира с Ferrari и Lamborghini

Време за четене:2 Минути, 5 Секунди

BYD представи най-скъпия си автомобил до момента – Yangwang U9, високопроизводителен електрически суперавтомобил на цена от 1,68 млн. юана (около 225 хиляди евро), който ще се конкурира с предложенията на известни автомобилни производители като Ferrari и Lamborghini.

Първоначално насочена изключително към китайския пазар, BYD направи това съобщение по време на събитие в Шанхай, предавано на живо. Yangwang U9 се отличава с впечатляващо ускорение, като може да достигне 100 км/ч само за 2,36 секунди, а максималната скорост е 309,19 км/ч, според BYD. Суперколата е с дължина 4966 мм, широчина 2029 мм и височина 1295 мм. Освен това U9 има междуосие от 2900 мм. Задвижването на автомобила се осъществява от четири електромотора, всеки от които е с мощност 322 к.с.. Ако ги съберем, ще получим 1287 к.с., което е повече от 1100 к.с., които първоначално се очакваше да генерира U9.

След като през последното тримесечие на 2023 г. изпревари Tesla като водещ продавач на електромобили в света, BYD, известна със своите достъпни електромобили, навлиза и в луксозния сегмент чрез марки като Yangwang и Fang Cheng Bao. С потенциалната ценова конкуренция в Китай, базираната в Шънджън компания залага на трайното търсене на продукти от висок клас, предлагащи по-добри маржове на печалба.

По-късно тази година Yangwang планира да представи в Китай други електрически автомобили от висок клас, включително луксозен седан на цена от около 1 млн. юана. Yangwang започна доставките в края на ноември, като първият произведен модел беше луксозният SUV U8 на цена от 1,1 млн. юана. До края на януари компанията е доставила 3653 единици.

След предложението на председателя на Уанг Чуанфу да удвои обратното изкупуване на търгуваните в Китай акции до 400 млн. юана, котираните в Хонконг акции на BYD поскъпнаха в понеделник с до 4,7 %. Компанията вярва, че този ход ще засили доверието на инвеститорите и ще повиши общата ѝ стойност.

Въпреки 12-процентния спад на акциите на компанията, регистрирани в Хонконг тази година, BYD предприема проактивни мерки, за да противодейства на тенденцията на спад. Чрез обновяване на съществуващата гама под мотото "електричеството е по-евтино от петрола" и съответно коригиране на цените BYD се стреми да запази конкурентоспособността си спрямо традиционните марки с двигатели с вътрешно горене като Nissan и Toyota, както отбелязва Morgan Stanley в доклад от 19 февруари.

Отделно от това първият кораб на BYD за превоз на електрически превозни средства наскоро акостира във Влисинген, Нидерландия, след около шестседмично пътуване от Китай, доставяйки най-новите коли на компанията в Европа.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация BMW Group България няма да участва в Автосалон София 2024
Следваща публикация Fiat показа пет нови модела наведнъж
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!