Audi увеличава производството на R8, точно когато то трябваше да спре

Време за четене:1 Минути, 56 Секунди

Първоначално се очакваше през 2023 г. Audi да спре производството на R8. Графикът обаче не се разви както се очакваше. Макар че първоначалното намерение беше да се прекрати производството на суперавтомобила V10 преди края на годината, мощният автомобил с атмосферно пълнене продължава да се произвежда.

Audi потвърди пред германското издание Automobilwoche, че производството на R8 продължава в завода в Бьолингер Хьофе, където той споделя поточна линия с RS E-Tron GT. Въпреки представянето на R8 V10 GT RWD като последна версия на модела през октомври 2022 г., заможните клиенти изглежда не са готови да се разделят с популярния модел. Всъщност продажбите на R8 в САЩ са се удвоили през миналата година, като през 2023 г. са продадени 631 автомобила в сравнение с 314 през предходната година. Въпреки, че Audi все още не разкрива данни за глобалните продажби за 2023 г., тази информация се очаква да бъде разкрита по време на срещата с инвеститорите на 19 март, на която ще се обсъждат финансовите резултати за 2023 г.

Преработеният план сега има за цел да приключи производството на R8 до края на март 2024 г., което е забавяне с около три месеца в сравнение с първоначалния график. С прекратяването на производството на 5,2-литровия V10 двигател от Volkswagen Group, директен заместител на R8 не се очертава на хоризонта. Това решение засяга и наследника на Lamborghini Huracan, който вече няма да разполага с десетцилиндровия силов агрегат. Вместо това Lamborghini планира да възприеме plug-in хибридна задвижваща система, съсредоточена около по-малък двигател с вътрешно горене.

Въпреки че Audi Sport се сбогува с традиционния V10, те не се отказват от концепцията за флагмански модел. Официални лица намекнаха за възможността за електрически R8 в бъдеще, който потенциално ще използва предстоящата платформа SSP на Volkswagen Group. Тази адаптивна платформа е подходяща за "емблематични автомобили – спортни автомобили и т.н.". Възникват спекулации дали тази стратегия може да проправи пътя и за възраждане на модела TT в електрическа форма.

Струва си да се спомене, че Audi вече навлезе в сферата на електрическите суперавтомобили с R8 E-Tron. Начинанието обаче се оказа неуспешно в търговско отношение, тъй като бяха продадени по-малко от 100 бройки. Представен на автомобилното изложение в Женева през 2015 г., R8 E-Tron имаше зашеметяващата цена от 1 млн. евро и се предлагаше за кратък период в Европа.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация Новата „петица“ комби се разделя с емблематична черта на модела
Следваща публикация Opel намалява производството на Grandland в германския си завод
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!