Запознайте се с Dacia Sandrider

Време за четене:2 Минути, 16 Секунди

Румънският производител на автомобили Dacia, член на френската група Renault, току-що представи Sandrider – своя чисто нов прототип, който ще се състезава в рали Дакар и Световния рали-рейд шампионат от 2025 г. Вдъхновен от концептуалния автомобил Manifesto, Sandrider ще бъде хомологиран за състезания в най-добрата категория Ultimate T1+.

Новият Sandrider "е проектиран да се фокусира върху най-важното в моторните спортове", казаха от компанията по време на представянето. Снабден е с минимални каросерийни панели, които се считат за абсолютно необходими, без декоративни или допълнителни части. Според Dacia акцентът е поставен върху аеродинамиката.

Късият преден капак има изпъкнал дизайн, който обаче не пречи на видимоста на водача. Още нещо интересно е наличието на специална антирефлексната боя, използвана в горната част на арматурното табло, която според компанията е направена по технология, заимствана от авиационната индустрия. Тази опция също има за цел да оптимизира видимостта.

Автомобилът е подсилен с консолидирана подрама и специални брони, с карбонова каросерия, окачване с двойни напречни носачи и трансмисия 4×4, създадена за изтощителните изисквания на рали-рейд състезанията. А иновативна електрическа система поддържа оптимална мощност за всички аксесоари на борда, дори и при най-предизвикателните условия. Автомобилът е оборудван с гуми BF Goodrich от ново поколение.

Тъй като инженерите са се фокусирали главно върху това да направят автомобила по-лек и да намалят разхода на гориво, теглото на Dacia Sandrider е намалено с около 15 кг. Това е направено чрез използване на по-леко тръбно шаси, премахване на всички допълнителни панели по каросерията и с използване на карбон за останалите, но също така и чрез премахване на всички декоративни елементи и използване на по-компактен и по-лек двигател.

Двигателят на Sandrider работи със синтетично гориво, доставено от Aramco, и Dacia казва, че рали Дакар е "идеалната тестова площадка за тази технология". Новият Sandrider сега ще започне дълга поредица от тестове в няколко страни. Неговият дебют в моторните спортове ще се състои на Rallye du Maroc 2024, мароканския етап от Световния рали-рейд шампионат (W2RC), между 5 и 11 октомври.

Официалният отбор W2RC на Dacia, ще се състезава в първия си Дакар догодина, като зад волана ще седне френският рали пилот Себастиен Льоб, който печели Световния рали шампионат девет поредни пъти между 2004 и 2012 г.. Друго небезизвестно име сред пилотите на новата Dacia е рали пилотът Кристина Гутиерес Ереро. Не на последно място, списъкът включва Насър Ал-Атия, петкратен победител в Световната купа по крос-кънтри ралита и двукратен победител в Световния рали-рейд шампионат.

Автомобилът ще бъде показан на живо пред публика след броени дни, в рамките на тазгодишното изложение в Женева. Там, естествено, ще е наш екип, който ще ви направи съпричастни към всичко най-интересно от новостите на Renault и Dacia.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация Volkswagen признава, че електрическият Golf може да „убие“ ID.3
Следваща публикация Китайска батерия за новото Porsche
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!