Задава се сериозен проблем с „джиповете“ и пикапите в Европа

Време за четене:2 Минути, 26 Секунди

Глобалният ръст на популярността на SUV автомобилите продължава с пълна сила, като тези големи автомобили не само доминират на пазара, но и увеличават размерите си. Въпреки че тази тенденция може да е незабележима в Северна Америка, където порциите и масивните къщи са нещо обичайно, тя представлява уникално предизвикателство в други части на света.

В гъсто населените европейски градове, където улиците са тесни, а паркирането прилича на пъзел, нарастващият размер на SUV автомобилите създава проблеми и напрежение. Едно скорошно проучване разкрива забележителна подробност: средната широчина на новите леки автомобили в Европа нараства с 1 см на всеки две години, навлизайки в пространство, което иначе би могло да се използва от други участници в движението.

Експертите предупреждават, че без регулаторна намеса от страна на ЕС тази тенденция може да се запази, което ще доведе до все по-натоварени и опасни условия за пешеходците и велосипедистите. Понастоящем максималната допустима широчина за всички превозни средства в Европейския съюз е 255 см – регламент, приет първоначално в средата на 90-те години на миналия век с цел ограничаване на размера на автобусите и камионите. Сега обаче той служи като вратичка за производителите на автомобили да произвеждат SUV и пикапи, които са твърде големи за европейските пътища и стандартните обществени места за паркиране.

Според проучване на Transport & Environment (T&E) средната широчина на новите автомобили в ЕС е надхвърлила 180 см, като от 2001 г. насам средният годишен ръст е 0,5 см. Джеймс Никс, автор на доклада на T&E, подчертава, че тази на пръв поглед малка цифра може да доведе до това големи луксозни SUV и пикапи да станат широки колкото камионите и автобусите, ако не се приложат реформи.

Тесните пътища са често срещано явление в Европа, а паркирането по улиците задълбочава проблема. Много от местата за паркиране са проектирани за превозни средства с широчина до 180 см, което означава, че приблизително половината от новите автомобили на пазара днес трудно се побират на тези места. Проучването на T&E включва графика, илюстрираща въздействието на големите SUV автомобили върху типична улица в сравнение със "среден" автомобил, като подчертава ефекта, който по-големите превозни средства оказват върху улиците, проектирани през миналия век.

В доклада се препоръчва законодателите да преразгледат максималния размер на леките и лекотоварните автомобили, за да се предпазят обществените пространства от по-нататъшно навлизане в тях. Размерът на превозните средства, особено височината, също е от решаващо значение за пътната безопасност. Според проучване, проведено от института Vias в Белгия между 2017 и 2021 г., повишаването на капака на превозното средство с 10 см увеличава риска от смърт при сблъсъци с пешеходци и велосипедисти със значителните 30 %.

Предвижда се Европейският парламент и Съветът да разгледат този въпрос в началото на 2024 г. Франция вече е въвела програма за възпрепятстване на използването на по-тежки превозни средства, а градовете Париж и Лион обмислят през следващите месеци да наложат по-високи такси за паркиране на по-големи и тежки превозни средства.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация Toyota твърди, че електромобилите никога няма да доминират на пазара
Следваща публикация Пикапът на Kia бе заснет отблизо на обществен паркинг (ВИДЕО)
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!