Tesla може да детронира Toyota като най-продaвана марка в света

Време за четене:1 Минути, 46 Секунди

През 2023 г. Tesla постига значителен успех в продажбите на своя Model Y, като достави общо 1,23 милиона бройки в световен мащаб. Това постижение позиционира изцяло електрическия кросоувър като силен претендент за титлата най-популярен автомобил на годината и потенциален претендент срещу RAV4 на Toyota. Ако това се потвърди, ще бъде отбелязано историческо постижение, тъй като за първи път електрически автомобил ще заеме първото място по продажби в световен мащаб.

Model Y вече спечели титлата на най-продавания автомобил в Европа, като изпревари популярни местни модели като Dacia Sandero, Peugeot 208 и VW T-Roc. Tesla постигна продажби на 255 000 броя Model Y на европейския пазар, изпреварвайки останалите претенденти. Освен това електрическият кросоувър оглави и класациите за продажби в Китай, доставяйки над 456 000 единици, затвърждавайки доминацията на Tesla на двата най-големи пазара на електрически превозни средства в света.

Ключов фактор, допринесъл за успеха на Model Y, е ценовата стратегия на Tesla. Въпреки че не отговаря на по-ниските цени, предлагани от някои китайски производители на автомобили или Dacia, Model Y остава достъпна опция за електромобил на западните пазари. Беше отбелязано, че средната цена на дребно на Tesla Model Y през ноември 2023 г. е по-ниска от средната цена на електромобил в Германия и САЩ, което допринесе за голямото търсене и репутацията на Tesla като надежден и конкурентен производител на електромобили.

С 64% увеличение на продажбите на Model Y на годишна база, автомобилът съставлява около две трети от всички продадени от Tesla автомобили в световен мащаб. Впечатляващите резултати от продажбите на Model Y го позиционират като потенциален конкурент на Toyota RAV4 и Corolla, като по данни на Toyota са продадени 1,07 млн. броя RAV4 и 1,01 млн. броя Corolla. Въпреки че Toyota все още не е публикувала данните си за производството за 2023 г., Jato Dynamics смята, че преднината на Model Y по отношение на продажбите е достатъчно значителна, за да бъде "незаобиколима".

Бързото издигане на Model Y до успех на конкурентния автомобилен пазар се разглежда като забележително постижение от анализаторите на индустрията, което показва способността на Tesla да установи силно пазарно присъствие за сравнително кратък период.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация Dacia Duster получи версия за тежък офроуд
Следваща публикация Тествахме най-бързото Volvo правено някога (ВИДЕО)
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!