Още подробности за новата чешка супер кола

Време за четене:1 Минути, 54 Секунди

Спортният автомобил Praga Bohema ще бъде пуснат в серийно производство. Предвижда се да бъдат произведени общо 89 екземпляра, като всяка кола ще бъде сглобявана ръчно. Що се отнася до самата марка, тя съвсем не е нова. Praha е основана през 1907 година.

Компанията е един от най-големите производители на автомобили в Европа през първата половина на 20-ти век, но в средата на 60-те години на миналия век, поради редица фактори и причини, компанията се затваря. Сега Praga се преражда с нов продукт – суперавтомобилът Praga Bohema.

Praga Bohema беше представен под формата на прототип през ноември 2022 г. и сега най-накрая е готов за серийно производство. Всеки автомобил ще струва около 1.4 милиона евро. Ексклузивна обиколка на предприятието в Чешката република, където ще се сглобяват спортните автомобили, вече бе проведена за първата група клиенти.

Компанията казва, че първата доставка на автомобили до клиентите е планирана за края на тази година. Първите производствени екземпляри ще имат уникална спецификация в чест на това събитие. Доставки също са планирани за ОАЕ и САЩ, тъй като компанията вече приема поръчки за 2025 г. и след това.

В сърцето на Bohema е 3.8-литровият битурбо V6 VR38DETT двигател, който Praha получи от Nissan GT-R по договор за доставка. В експортната версия агрегатът произвежда 700 конски сили и 725 Нм въртящ момент, предавани на задните колела. Автомобилът тежи 1 000 килограма и развива максимална скорост над 300 километра в час.

От компанията разказват, че по време на разработката и настройката на колата са подпомагани от двама известни пилоти: бившият пилот от F1 и настоящ пилот на IndyCar Ромен Грожан, както и Бен Колинс, известен някога като The Stig в популярното автомобилно шоу Top Gear.

Въпреки че Bohema е силно ориентиран към представянето на пистата, той поддържа няколко функции, които донякъде запазват използваемостта му като шосеен автомобил, като контейнери за съхранение, разположени в арките на задните калници и шевове от алкантара в интериора.

Радикалният външен дизайн, за който Praga твърди, че осигурява 900 кг притискаща сила при 250 км/ч не е направен само с цел красота. Пропорциите му спрямо обтекаемостта и теглото на колата правят съотношение, подобно на това на Bugatti Veyron . С такава притискаща сила теоретично колата би могла да се движи обърната с главата надолу със скорост 250 км/ч.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация ЕС въвежда паспорти за електромобили
Следваща публикация Golf „тройка“ с 1.9 TDI срещу Mercedes AMG GT-R (ВИДЕО)
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!