Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ
Известно ли ви е, че районът около Кона на западния бряг на големия остров Хавай е голям производител на кафе и там се отглеждат едни от добрите масови сортове в света. Снобите обаче не пият такива кафета, те предпочитат суматрански например, но и колата, която е тема на този материал не е предназначена за тях. Новата Kona на корейците от Hyundai е масов автомобил, който подобно на едноименното кафе, се отличава в света на субкомпактните кросоувъри. Следвайки аналогията с кафето, твърдо можем да заявим, че този автомобил не може да бъде сравнен с онази отвратителна, предварително смляна утайка, идваща от кафеавтоматите.
С други думи новата Kona идеално отговаря на името си – непретенциозен, но авангардно изглеждащ кросоувър, предлагащ много добро качество на изработка, при това на прилична (предвид новите разбирания и пряката конкуренция) цена. Автомобилът се предлага с различни задвижвания, включително хибрид и изцяло на ток, но ние избрахме да изпробваме наточената версия с ДВГ. Не защото сме "old school", а защото реалностите у нас все още предполагат значително по-безпроблемна и употреба на конвенционални автомобили. Но да се върнем на темата и на това, какви са по-конкретните ни първоначални ни впечатления от този автомобил..
Екстериор
Hyundai Kona 2024 на практика представлява значително преработен субкомпактен кросоувър, който изглежда едновременно познат и нов. Предложенията в този сегмент нараснаха значително през последните години. Но честно казано, рядко препоръчваме такъв малък кросоувър, когато съществува същата компактна лека кола, която е с подобен размер, защото общата полезност на колата е почти идентична. в случая обаче новата Kona идва с две съществени преимущества – 4х4 система и по-висок клиренс.
Недостатъците са свързани с по-висок разход на гориво, но той не е толкова съществен. Все пак разход от около 8 на 100 за тази Kona, е повече отколкото този на i30, който е с подобно вътрешно пространство и може да харчи средно 6 литра на 100 километра пробег. И като цяло цените са по-ниски за лека кола, отколкото за кросоувър. Но както вече споменахме Kona си има и плюсове, свързани както с визията, така и с някои от системите ѝ.
Двигател и ходови характеристики
Каквото и да си говорим, продажбите показват, че купувачите искат визията и практичността на кросоувър, независимо дали поставят отметка за задвижване на всички колела или не. А в случая има избор в това отношение и е трудно да се спори срещу Kona, особено когато е оборудван с наточения 1.6-литров турбо двигател с мощност 190 конски сили. Именно с този двигател бе оборудвана N-Line версията на тестваната от нас Kona. Агрегатът е перфектно съчетан с осемстепенния автоматик и превключва безпроблемно, неусетно и много бързо. С други думи има достатъчно мощ под капака, за да накара тази сравнително тежка Kona да се движи много добре и изпреварванията да не са проблем.
Що се отнася до качеството на возене, то според нас се е подобрило в сравнение с предишната Kona, която карахме преди малко повече от половин година. Отдаваме този факт на ревизираното окачване и на междуосието, което е малко удължено. А и по-големите джанти и придружаващите ги нископрофилни гуми тук не оказват толкова силно влияние върху возията в негативен аспект. Kona е достатъчно приятен спътник при шофиране, дори и по разбити и неравни пътища, каквито са повечето у нас.
Интериор
Един от малкото минуси в салона е свързан с безжичните технологии. Hyundai все още не е настигнал напълно останалата част от индустрията, тъй като свързаността на смартфон все още изисква кабели за Android Auto и Apple CarPlay. По-голямата част от конкуренцията разполага с безжична технология. Но 12.3-инчовият сензорен екран остава един от най-хубавите в този клас, с ясни дисплеи и бърза реакция.
Централната конзола е отворена и по-практична, което се дължи на преместването на селектора за превключване на скоростите на кормилната колона, така че вече има достатъчно място за повече дребни джаджи заедно със сутрешната напитка в държача за чаша. Седалките са удобни, но не и меки. Комфортът на седалките отпред и отзад ще бъде достатъчен за повечето хора, въпреки че открихме, че липсата на опора за долната част на крака понякога може да доведе до лек дискомфорт. Това всъщност важи само за ръстови водачи и пасажери, така че може да е напълно удобно за вас.
Цени
Именно различният стил е това, което бихте очаквали от сегмента, който е пренаселен с предимно "анонимни" и почти идентични модели. Е, ако искате да се отличавате от тълпата, новата Kona би следвало да ви допадне. Някак си харесваме предната светлинна лента, която свързва дневните светлини на фаровете в една обща. Същият дизайнерски светлинен подпис е налице и в задната част на колата. Или с други думи, новата Kona е хем позната, хем модерна. А нашето мнение е, че версията с ДВГ все още е по-доброто решение за покупка на автомобил в България.
А тази, именувана като N-line , определено ще ви допадне най-много. При това цената ѝ, на фона на конкуренцията, не е висока. Започва от 52 000 лева, но ако искате 198 коня и 4х4 ще трябва да се ориентирате и към по-богато оборудвани модификации, където цените варират от 73 000 до 78 400 лева. Но ако се решите на подобна стъпка, това ще е нещо като задължителното хубаво кафе веднага след ставане. Така че съветът ни е: обърнете внимание на Hyundai Kona 2024, защото именно този кросоувър може да бъде най-добрата част от събуждането.