Надежден двигател, отличен автоматик – един японски кросоувър на старо под 20 000 лв.

Време за четене:2 Минути, 37 Секунди

Как да изберем надежден кросоувър в ценовата категория до 30 000 лв, който да не е оборудван с трицилиндров двигател или със съмнителен вариатор или робот, а с истинска хидравлична автоматична скоростна кутия и "нормален" четирицилиндров ДВГ? На този въпрос отговарят италианския специалист Микеле Занди, който дава ясен набор от информация, с която трябва да подходите към покупката на такъв автомобил. Неговият фаворит е Suzuki Grand Vitara от трето поколение.

Този автомобил с повишена проходимост се произвежда цели десет години през периода 2005 – 2015, така, че цените варират според годината на производство и според състоянието на модела. Трябва да знаете обаче, че всички версии на „третата“ Grand Vitara са със задвижване всички колела, дизеловите варианти са по-редки, а базовият мотор е бензинов с обем 1.6 литра и се предлага само с ръчна скоростна кутия и каросерия с три врати. Но, разбира се, в арсенала на въпросната трета генерация има доста по-впечатляващи варианти. Какво си струва да знаете за тях?

Достатъчно е да сте наясно с другите двигатели, а още по-добре е да знаете, че сред тях няма кошмарни. Масово произвежданите аспирирани 2.0 (140 к.с.) и 2.4 (169 к.с.) имат въпроси относно живота на веригата за синхронизация: тя често дава проблем до 120 – 150 хиляди км. През същия този период обикновено в тези мотори се натрупват сажди и водните помпи "сдават багажа". Като цяло това не са лоши двигатели, а между 2.0 и 2.4 изборът е по-скоро в полза на първия – по-евтин е за ремонт, веригата средно издържа по-дълго и е моторът е по-малко склонен към прегряване.

И двата са съчетани със стария четиристепенен автоматик Aisin AW03-72LE. За него е добре да сте информирани, че той е феноменално надежден, като единствените "заболявания" обикновено са свързани с износване на съединителите, което дори и без смяна на маслото засяга само коли на над 200 хиляди км. С нормална поддръжка този автоматик може да изкара и 500 хиляди километра.

Най-големият V6 3.2 двигател (233 к.с.) се задвижва от друга автоматична скоростна кутия – петстепенна Aisin TB‑50LS (A750F). Той също така е приличен агрегат, използван е на Land Cruiser и Pajero. Но тук, при Suzuki двигателят предизвиква повече съмнения – той започва да харчи масло по-рано и повече, а разходът на гориво е огромен. Веригата и тук създава проблеми, при това доста рано.

Така в заключение можем за кажем, че аавтоматичните трансмисии на третата генерация на Suzuki VItara са отлични, окачването и каросерията също не страдат от сериозни проблеми. Дългата база е препоръчителна, освен ако не взимате това японско "джипче" основно за офроуд. Но колко успешен ще се окаже изборът ще зависи най-вече от двигателя. Ако се интересувате от други кросоувъри в тази ценова категория, по-добре обърнете внимание на RAV4 или на CR-V, а ако твърдо искате Grand Vitara, то заложете на двулитровия бензинов мотор, съчетан с автоматик. Основното предимство на модела е по-зобрата му проходимст от т.нар. "паркетни" аналози. А какви екземпляри от модела се продават у нас, можете да видите ТУК.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация Мъск призна част от проблемите на Cybertruck
Следваща публикация Passat Sedan ще има, но не и у нас
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!