Какъв ще бъде световният пазар на електромобили през 2024 г.?

Време за четене:3 Минути, 20 Секунди

През последните години електрическите автомобили демонстрират една световна тенденция – ръст на производството и печалбите. До края на 2023 година пазарът на електрически превозни средства генерира зашеметяващите $561.3 милиарда приходи, с прогнозиран CAGR от приблизително 10% до 2028 г., което ще доведе до продажби от $906.7 милиарда тази година.

С такива значителни темпове на растеж е лесно да се разбере защо пазарът на електромобили ще продължи да бъде една от най-вълнуващите области на технологиите през следващите години. Експертите посочиха пет тенденции, които се очаква да се случат на пазара на електрически автомобили през 2024 г.

Продажбите на електрически превозни средства ще продължат да растат

Очаква се продажбите на електрически превозни средства да продължат да растат през 2024 г. Всъщност продажбите на електрически превозни средства са се увеличили през 2023 г., въпреки че многобройни заглавия твърдят, че са спаднали през последните месеци.

Реалността е, че продажбите на електромобили остават силни и нарастват, въпреки че броят на непродадените електромобили в партидите на дилърите се е увеличил през последните месеци. Всъщност третото тримесечие отбеляза най-силния ръст на продажбите на електромобили и хибриди от четири години насам.

Вероятно песимизмът около продажбите на електромобили през последните месеци може да се дължи на увеличаването на запасите от непродадени електромобили. Всъщност Bloomberg наскоро намали прогнозата си за продажбите на електрически превозни средства през 2024 г. от 17.5 милиона превозни средства, които първоначално оцени през юни, на 16.7 милиона. Но дори този намален брой би представлявал 20% увеличение в сравнение с прогнозите в началото на годината. Освен това Cox Automotive наскоро прогнозира, че електрическите превозни средства ще представляват повече от 10% от общите продажби на автомобили през 2024 година.

Електрическите автомобили ще станат по-достъпни

Ключова част от пъзела за увеличаване на продажбите на EV е цената. Добрата новина е, че технологиите ще продължат да се подобряват, намалявайки цените за повече модели електрически автомобили.

Цените на батериите също се очаква да паднат, тъй като производителите на автомобили продължават да подобряват своите технологии и химикали за батерии, осигурявайки по-дълъг обхват на своите батерии. Тъй като се изчислява, че батерията представлява около 40% от цената на електрически автомобил, намаляването на цената на батерията трябва значително да намали цената на електрическите автомобили, което допълнително ще увеличи продажбите.

Нов вид батерии

Говорейки за батерии за електрически превозни средства, една конкретна област на технологията започна да привлича повече внимание и очакваме тази тенденция да продължи през 2024 г. По-рано тази година Toyota представи твърдотелна батерия за електрически превозни средства.

Въпреки това Toyota вероятно няма да бъде единственият успешен играч с твърдотелните батерии за електрически превозни средства. Ключово предимство на тези батерии е, че те могат да „опаковат“ повече мощност за производство на енергия в същото пространство като настоящите EV батерии.

Конекторът за зареждане на Tesla ще стане индустриален стандарт в САЩ

Следващата година също ще донесе някои критични промени в зареждането на електрически превозни средства. По-специално, очаква се повече автомобилни производители да приемат изхода на Tesla за зареждане на своите автомобили.

Миналата година Ford, General Motors, Honda и други обявиха планове за внедряване на портовете за зареждане, които Tesla използва за своите автомобили, и е лесно да разберете защо. Tesla бързо изгражда своята мрежа от Supercharger и с течение на времето започна да пуска адаптери, за да позволи на водачите на други електрически превозни средства да използват тези зарядни устройства.

Проучването за смяна на батерията ще продължи

И накрая, очакваме производителите на автомобили да продължат да проучват възможността за подмяна на батериите в станциите за зареждане. Жизнеспособността на смяната на батерията като метод за презареждане все още се обсъжда, но изглежда има достатъчно интерес към това решение, за да насърчи продължаването на инвестициите.

Например автомобилният производител Stellantis наскоро сключи споразумение с компанията Ample, която разработи модулна технология за смяна на батерията, способна да осигури 100% зареждане на всяко електрическо превозно средство за няколко минути. Все още е твърде рано да се прогнозира колко популярна ще бъде смяната на батерията в сравнение с простото включване на електромобил и зареждането му в движение.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация Nissan представи наточена Ariya с 430 конски сили
Следваща публикация Hertz разпродава “тесли” на безценица
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!