Subaru XV E-Boxer: Кросоувър от старата школа

Среща с един компактен модел, който по удивително сполучлив начин представя класическите ценности на марката Subaru
Безкомпромисно сцепление при всякакви условия, страхотна управляемост, чевръсто пътно поведение, възможност за шофиране в трудни терени и неразрушима техника – дълги години това бяха сред най-ярките отличителни черти на автомобилите с марка Subaru. Днес много от тях продължават да бъдат актуални, но като цяло марката се преориентира от динамичен към по-скоро комфортен профил. Модели като Outback и Forester продължават да служат за еталон в много отношения в своите класове, но е факт, че при тях усещането за сигурност, спокойствие и солидност е значително по-силно изразено от нотката на спортна емоция при управление, която беше характерна за много от представителите на марката в близкото минало. За голяма радост на автора на настоящите редове, почитателите на духа на Subaru от близкото минало имат една доста добра алтернатива в актуалната гама на марката и тя се нарича XV E-BOXER.
Класика в жанра
Заедно с Impreza, XV играе ролята на базов модел в гамата на Subaru. И има изключително характерна за философията на компанията концепция – компактен хечбек с по-висок от обичайното за класа клиренс, класически, неподвластен на времето дизайн, серийна симетрична система за задвижване на четирите колела (и как иначе?), както и просторен и функционален интериор с блестяща ергономия. Купувачите имат избор между две версии на модела – по-достъпната от тях се задвижва от 1,6-литров боксерен мотор със 115 к.с., но наистина интересната модификация на модела носи добре познатото в последно време означение E-BOXER. При нея задвижването е поверено на тандем от двулитров боксер със 150 конски сили и малък електромотор, интегриран в безстепенната предавателна кутия Lineartronic.
Забележително пътно поведение
Заедно с Impreza, XV играе ролята на базов модел в гамата на Subaru. И има изключително характерна за философията на компанията концепция – компактен хечбек с по-висок от обичайното за класа клиренс, класически, неподвластен на времето дизайн, серийна симетрична система за задвижване на четирите колела (и как иначе?), както и просторен и функционален интериор с блестяща ергономия. Купувачите имат избор между две версии на модела – по-достъпната от тях се задвижва от 1,6-литров боксерен мотор със 115 к.с., но наистина интересната модификация на модела носи добре познатото в последно време означение E-BOXER. При нея задвижването е поверено на тандем от двулитров боксер със 150 конски сили и малък електромотор, интегриран в безстепенната предавателна кутия Lineartronic.

Ще бъде преувеличено ако кажем, че хибридното задвижване в този случай успява напълно да замести мощната тяга на турбодвигател, но е факт, че съотношението тегло-мощност при XV и настройките на задвижването тук са близки до оптималното – автомобилът се усеща чевръст и енергичен, ускорява се спонтанно и бързо, а акустичният фон в нито един момент не става твърде натоварващ. Известната повече с приноса си към комфорта, отколкото към динамика Lineartronic съумява да извлече най-доброто от задвижващия тракт, което е похвално. За ползата от легендарното двойно предаване на Subaru надали е наистина необходимо да говорим надълго и нашироко – автомобилът стои като на релси дори при много високи скорости и крайно неблагоприятни характеристики на настилката, пътният просвет и ходът на окачването са достатъчни за преминаването през места, където куп „паркетни” кросоувъри и SUV чисто и просто ще се предадат, а като бонус водачът има на разположение наистина превъзходна кормилна уредба, която носи неподправена радост при всяка промяна на посоката и същевременно осигурява идеална стабилност при праволинейно движение.
Познати детайли

Трите неща, които правят впечатление в интериора на XV, са изключително солидното, предполагаща сериозна дълговечност качество на материалите и сглобката, отличното оползотворяване на полезния обем и интуитивното управление на всички функции, което не предполага неравна борба с десетки менюта и подменюта, нито многократни опити за справяне с опърничавия нрав на сензорни повърхности. Седалките са много удобни и за по-продължителни преходи, видимостта от мястото на водача е отлична (нещо все по-рядко срещано при съвременните модели), а учудващо добрата маневреност прави XV много приятен за управление в градски условия.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Неостаряващ дизайн, пъргав за управление, превъзходно пътно поведение на и извън пътя, солидно до най-малкия детайл изпъление, ефективно и енергично хибридно задвижване – XV е като визитна картичка на философията на Subaru, при това се предлага на разумна цена.
The post Subaru XV E-Boxer: Кросоувър от старата школа appeared first on AUTOCLUB.bg.