НУЛИРАНЕ НА DSG (АВТОМАТИЧНА СКОРОСТНА КУТИЯ)
Докато проучвах някои обезпокоителни тромави проблеми със скоростната кутия в моята Skoda Octavia VRS DSG, попаднах на проста процедура за „нулиране“ на DSG скоростната кутия. Това нулиране беше обявено от много собственици за отстраняване на проблеми, вариращи от колебание на скоростната кутия, и бавни превключвания.
КАКВО ПРАВИ НУЛИРАНЕТО НА DSG?
Има известен дебат за това какво всъщност прави нулирането на DSG. Някои казват, че принуждава автоматичната скоростна кутия да „пренаучи“ вашия стил на шофиране, докато други казват, че нулира съединителя и скоростите за смяна на предавките, като прави „студен старт“ на скоростната кутия. Всъщност не можахме да намерим „официални“ източници, но ще ви информираме, ако намерим допълнителна информация.
ПРОЦЕДУРА ЗА НУЛИРАНЕ
За да изпълните DSG скоростната кутия, изпълнете следните стъпки. Имайте предвид, че не ви дава никаква визуална информация върху таблото.
1. Поставете ключа – Не палете колата
2. Задръжте педала на газта докрай за поне 10 секунди (много препоръчват 20 секунди). Ще почувствате леко щракване под крака си, когато натиснете педала докрай.
3. Отпуснете педала – завъртете ключа в контакта. Вече можете да запалите колата нормално
Ако нулирането на DSG е успешно, може да чуете някои механични звуци от скоростната кутия.
РАБОТИ ЛИ И ПРИ 6 И 7 СТЕПЕННИ DSG СКОРОСТНИ КУТИИ
Да, процедурата е една и съща за всички DSG скоростни кутии, оборудвани в превозни средства от групата на VW (VW, Skoda, Seat и Audi)
ДЕЙСТВИТЕЛНО ЛИ РАБОТИ?
Каквото и да направи нулирането, открихме, че DSG скоростната кутия в моята Skoda Octavia Mk3 (2015) TDI е много по-плавна, особено от 2-ра до 3-та при частична газ. Тъй като моята Skoda VRS бързо се приближава към сервизния пробег за смяна на масло DSG (на всеки 80 000 км), надявам се, че това ще поддържа моята кутия за много години напред.
ВСЕ ОЩЕ ИМАТЕ ПРОБЛЕМИ? СМЕНЕТЕ / ОБСЛУЖЕТЕ ВАШАТА DSG СКОРОСТНА КУТИЯ
Не мога да подчертая достатъчно, че трябва да сменяте вашето масло на време. Тo e около 300лв. и се сменя на всеки 80 000 км. Моята 2015 г. току-що наближава 80 000 и ще я вкарвам за обслужване възможно най-скоро. Четох от други собственици на DSG, че те също нулират DSG от сервизния софтуер, което също подобрява всички проблеми със смяната, които може да имате.