Шефът на Dacia не се интересува от крайно ниските оценки за безопасност на румънските коли

Шефът на Dacia Денис Льо Вот разкри защо не го интересуват провалените краш тестове на новите модели. Сегашните Sandero и Logan получиха само две звезди в европейските тестове за пасивна безопасност, новото комби Jogger и електрическият автомобил Spring пък имат една звезда. Топ мениджърът обаче смята, че няма място за безпокойство, тъй като ниските крайни резултати се обясняват с липсата на модерни системи за активна безопасност при колите на Dacia.
Денис Льо Вот подчерта, че румънската марка гледа сериозно на пасивната безопасност и се грижи за хората. Бюджетната марка обаче подхожда по различен начин към системите за активна безопасност: Dacia вярва, че могат да бъдат направени икономии от разработването и внедряването на спомагателна електроника.
„Всичко е въпрос на избор“, казва Денис Льо Вот. „Много хора изключват асистента за контрол на лентата и след като шофьорите масово деактивират тази система, защо да я продаваме?“ Според шефа на Dacia технологиите за активна безопасност трябва да са опции, а Euro NCAP изисква тези системи да бъдат включени в базовото оборудване.
Льо Вот дава пример с теста на Sandero Stepway и Logan, за да подкрепи думите си: и двата модела получиха само две звезди, но защитата срещу сблъсък е такава, че хечбекът и седанът биха получили четири от максималните пет звезди, ако експертите поставят окончателната оценка без да взимат предвид наличието на активни системи.
Липсата на разходи за разработване и фина настройка на електронни системи за активна безопасност позволява на Dacia да предлага новите си продукти на по-ниски цени. Друга антитенденция, подкрепяна от Dacia, е наблягането на двигатели с вътрешно горене до забраната на бензиновите двигатели в Европа. Дъщерната компания на Renault обаче не може без хибриди.