Как правилно да “разшифроваме” моделите на BMW

Преди години цифрите върху задния капак на повечето модели на BMW показваха какъв е модела и с какъв двигател е оборудван той. Така например BMW E46 328 ни показваше, че моделът е 3-та серия, а под капака работи 2.8-литров двигател. С течението на времето и добавянето на все повече модели и двигатели, тази връзка донякъде се изгуби, а от BMW решиха да изяснят ситуацията с всички означения, които използва към момента.
Първата цифра от моделното название все още показва в кой сегмент е позиционирана колата. Така например всички модели, които започват с 5 са от 5-та серия, същото се отнася и за 7-ма серия и другите модели на марката.
По-интересно е означението след тях обаче. Ако съдим по първоначалната логика, BMW 745e например, трябва да се задвижва от 4.5-литров двигател. Всъщност под капака на лимузината работи 3.0-литров двигател, а от BMW поясняват, че индекса 45 показва всички двигатели с мощност между 300 и 350 киловата (от 403 до 470 конски сили).
Допълнително объркване настъпва и от това, че при споменатият модел имаме и окончанието „е“, което пък подсказва за наличието на електромотор и хибридно задвижване. То може да е заменно от окончание „i”, което обозначава бензиновите двигатели, докато „d”, съответства на дизеловите мотори.
Допълнително може да открием и обозначения за задвижването, където „xDrive” символизира 4 задвижващи колела, а „sDrive” показва, че задвижващите колела са само две. Буквата „Х“ пък показва, че конкретния модел е кросоувър, като отново цифрата след това подсказва за това към кой сегмент принадлежи.
Почти приключвайки с буквените означения, то трябва да отбележим и буквата „i” преди моделното означение, която символизира изцяло електрическата природа на новите модели. Тук изключение прави i8, което вече не се произвежда.
Не на последно място е и буквата „М“, която преди се появяваше само на преработени от M Power модели, като например М3 и М5. Сега отново има такива М Power модели, но буквата „М“ може да се срещне и при най-мощните бензинови и дизелови модели от всяка серия, преди истинската М-ка, ако се произвежда такава.