Тествахме новия “масълкар” на Ford – Mustang Mach-E GT

Време за четене:7 Минути, 16 Секунди

Пула, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Ford Mustang Mach-E се превърна в един от истинските бестселъри сред електрическите автомобили и то веднага след като се появи на пазара. Сега е готова и неговата наточена версия Mach-E GT, а ние бяхме от първите, които я тествахме. Ето и впечатленията ни.

Автомобилите, познати под названието "масълкари" (мускулести коли) се появяват през 60-те години на миналия век и много бързо се превръщат в мания не само за американците. Навремето всички те са мощни, бързи и трудно управляеми, но с годините съдбата им се променя. Една от иконите на американското автомобилостроене е именно модела Mustang. Днес той е възроден, но под съвсем друга форма – електромобил, който е по-скоро кросоувър, отколкото стандартна лека кола. Динамиката му обаче е типична за масълкар – особено тази на Mach-E GT.

Какво ще кажете за спринт от 0 до 100 за 3.7 секунди?

Или какво да кажем за Mustang, който има регулируемо шаси и свои собствени програми за шофиране, които са подходящи, както за писта, така и за ежедневно градско шофиране. Но преди усещането за скорост да ни завладее напълно, можем да разкажем малко за това как се чувства колата най-общо. Самият модел Mach-E впечатлява с размер, пространство и други практически подробности, за които вече сме ви разказвали, така че сега ще се съсредоточим върху представянето на най-бързия Mustang или иначе казано на Mustang Mach-E GT.

Екстериор и интериор

Ford предприе няколко прости, но видими стъпки, за да накара да разпознаете GT на улицата. Първото нещо са цветовете. Новият GT се предлага в два силно забележими цвята Cyber ​​Orange и Grabber Blue. След това "подсказките" продължават с лакирани черни прагове, таван и странични огледала, както и по ефектна псевдорадиаторна решетка с 3D ефект.

Картинката се завършва от спирачни апарати в цвят, който Ford нарича Colorado red. Последните са скрити под ефектни 20-цолови джанти със специален дизайн, а отзад на очи се набива логото GT, разположено в средата на задната врата. В допълнение към визуалните елементи, автомобилът има и по-богато оборудване и масивен преден капак.

20-цоловите колела на GT са малко по-широки, отколкото при другите Mustang-и. Гумите идват от Pirelli и Ford тук е избрал такива, които са в съответствие с необходимите характеристики и сцепление. Размерът е 245/45 R20, което оставя място и за по-големи спирачки. Червените апарати от Brembo някак са се превърнали в своеобразен подпис на расовите автомобили, а и при GT версията си вършат работата прекрасно.

Вътре разлики се откриват по логото GT на седалките Performance, които са с по-добра странична опора. Освен това централният подлакътник е с релефна емблема, инициалите GT, на която отново намекват, че автомобилите са специални. Но всички тези визуални елементи са само украса. Повечето хора, които ще се ориентират към GT, искат тази кола да предлага повече динамика от стандартния Mach-E. Ето и ползите, които получавате за допълнителните пари, освен козметичните промени.

Двигатели и ходови характеристики

Поставяме колата в режим Drive, натискаме педала на газта до пода, докато с другия крак задържаме колата със спирачката. Когато я освободим, колата не се ускорява. Тя се изстрелва, а паспортните данни от 3.7 секунди до 100 км/ч се потвърждават моментално. Едва тогава се разбира, че се намираме в един истински масълкар от ново поколение.

Когато се достигнат въпросните 100 км/ч опитен водач веднага ще забележи фините настройки на инженерите от компанията. Грубата сила отстъпва място на истинското драйвърско каране, което е и с акцент върху това да не се претоварва батерията в значителна степен. Пробвахме няколко ускорения, но изпитвахме едно и също нещо всеки път. Колата става много прецизна след 100 км/ч. Инженерите от Ford ни обясниха защо са решили нещата така.

Тяхното мнение е, че колата е направена предимно за т.нар. улични спринтьори, които искат максимална мощност от място на светофара. Но това не означава, че колата няма ресурси за скорост, тъй като с настройките на Untamed Plus (най-екстремният режим) батерията е програмирана така, че да може да доставя много мощност при многократни ускорения.

Иначе на хартия Mach-E GT произвежда 487 конски сили при въртящ момент от, забележете… 860 нютон метра, което според Ford е най-високият въртящ момент, доставян някога на автомобил Ford в Европа. Той е дори с 15 процента по-висок, отколкото в самия Ford GT, който се класифицира като супер спортен автомобил.

Мощността естествено идва от два електромотора, които дават на автомобила задвижване на четирите колела. Отзад има чисто нов маслено охлаждан синхронен двигател с постоянен магнит, който достига най-високия въртящ момент за 0.5 секунди. Нищо подобно не е възможно в автомобили с двигатели с вътрешно горене, дори в суперавтомобила Ford GT.

Ford, от друга страна, е много отворен относно факта, че мощността и производителността на електрическите автомобили не е лесно да се посочат по един начин. Максимална мощност на електрически двигател е лесно да се изчисли, но отново зависи от батерията, която е в състояние да достави измерената мощност. Пълната мощност се усеща за кратки периоди от време, когато батерията е с над 50% заряд.

Голям и тежък

Не трябва да забравяме, че Ford Mustang Mach-E всъщност е SUV с доста прилични размери. Двата електромотора и голямата батерия, която е с капацитет 98.7 kWh (използваеми 88 kWh) също играят роля за немалката маса от над два тона. Ниският център на тежестта обаче компенсира теглото и управляемостта на автомобила е изключително прецизна.

Ford постига това с наличието на адаптивни амортисьори, които електронно влияят колко течно трябва да бъде маслото в амортисьорните камери – така нареченото MagneRide окачване, което влияе на твърдостта на автомобила и противодейства на крена в завои, който увеличеното тегло иска да отведе в отрицателна посока . В допълнение, Ford Mustang Mach-e GT разполага и с по-директна предавка за реакцията на кормилното управление. Така воланът е твърд, но предсказуем, а недозавиването, характерно за старите масълкари, тук го няма.

Но можем да бъдем сигурни, че с тази кола никога няма да изпуснете завой, защото въпреки цялата електроника, законите на физиката важат и тук. А и не забравяйте, че въпреки че Ford иска да продава автомобила, като подчертано спортен, то направените промени са в т.нар. умерен диапазон. Освен расов автомобил Mach-E GT си е петместен семеен автомобил в кросоувър костюм. За тези, които знаят разликите между моделите Focus и Focus ST, скокът до GT е приблизително същият.

Пробег

И така, какво ще кажете за пробега тогава, когато колата е оборудвана с два електромотора, със значително повече системна мощност, с по-големи и по-широки колела, в допълнение и с гуми, които имат по-голямо сцепление? Високото съпротивление при търкаляне никога не е било за предпочитане при създаването на електромобил, защото, вярвате или не, широчината на гумите оказва значително влияние върху аеродинамиката.

Ford заявява, че автономният пробег е 500 километра, като това е измерено по новия стандарт WLTP. Когато се качихме на тестовият автомобил уредите показваха, че имаме 360 километра, въпреки че колата бе заредена на 100 процента. Това обаче е нещо нормално и за електромобилите, и за тези с ДВГ. Т.нар. "range" е по-скоро индикация за това колко силно е натискал газта предишният шофьор, защото на базата на разхода, който видяхме при нормално шофиране, преценяваме, че реалният пробег е някъде по средата. Очаквайте около 400 км без никакви проблеми.

Що се отнася до батерията, както вече споменахме, тя е със същия размер като при обикновения Mustang Mach-E, където имате 88 kWh нетен използваем капацитет при брутен капацитет от 99 kWh. Колата се зарежда от 150 kW станции, което е максимумът.

Заключение

Накратко, няма никакво съмнение, че Ford Mustang Mach-E GT е нов прочит на масълкарите и ще предложи динамика, по-голяма дори от това, което търсите. Освен това предлага и по-добри спортни качества и очевидно е най-забавно да се управлява по криволичещи пътища. На магистрала колата поддържа скорост от 180 км/ч, но зарядът на батерията пада бързо. Задвижването на четирите колела ви осигурява нужната за тази мощ сигурност, като дори е предвиден и L-режим, симмулиращ познатите ни "бавни" предавки, така необходими ни през зимата.

С други думи тази кола може да се кара, както спортно, така и ежедневно, а по-високата ѝ цена може да се каже, че е оправдана. По отношение на парите, то цените за България все още не са ясни. Ориентировъчно стандартния Mustang Mach-e ще струва у нас около 100 000 лв, а версията GT с още 50 000 отгоре. Ще се запитате: Струва ли си допълнителните пари срещу стандартен Mach-E? Отговорът е безусловно „да“. Mach-E GT заема място в сегмент, където не изобилства от конкуренти и гарантирано ще зарадва много ентусиасти на старите масълкари.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!