Mercedes представи новия SL с 4х4 и бензинов V8 с 577 конски сили
Седмото поколение на едно от най-старите кабриота на Mercedes дебютира преди броени минути на специално организирано онлайн събитие от марката. Кабриото с близо 70-годишна история отново може да се похвали с четири места и класически таван от плат.
Моделът е изцяло нов и е базиран на платформа направена от алуминий, стомана, магнезий и композитни материали, които ще можем да открием и в следващото поколение на купето AMG GT. Връщайки се на кабриолета SL, той е с дължина от малко над 4.7 метра и междуосие от 2.7 метра. Това го прави със 74мм по-дълъг от предишното поколение SL и със 154мм по-дълъг от роудстъраAMG GT, който този модел спокойно заменя в гамата на германците.
За разлика от предишното поколение, този SL разполага с четири седалки, като задните две са за хора с ръст до около 1.5м, което ги прави идеални за деца. Пространството е ограничено поради разстоянието до предните седалки, но и поради тавана, който е направен от плат и намалява с 21 килограма общата маса на колата, понижавайки значително центъра на гравитация. Той се прибира в рамките на 15 секунди при скорост до 60 километра в час.
Интериорът вече ни е познат от предишен тийзър на компанията, като там намираме конфигурация подобна на тази при новата S-Klasse с променящ наклона си дисплей в централната част и сравнително компактен дисплей пред водача с 3D функции. Разбира се, различни системи за безопасност и подпомагане на водача са налични, макар най-вероятно да не са най-честия избор, който шофьорите ще правят.
Стигнахме и до най-важното, а именно какво се крие под капака на новия SL. Към момента там се подвизава единствено 4.0-литров осмак с 470 конски сили и 700 нютон метра във версията SL55, докато най-мощния вариант SL63 генерира 577 конски сили и 800 нютон метра, благодарение на същия двигател. Задвижването се предава към четирите колела, благодарение на 4Matic+ системата и диференциал с ограничено припълзяване в задната част. Заедно с това SL е оборудван и със завиване на задните гуми.
На по-късен етап ще видим и други варианти за двигател и задвижване, съответно и хибридни такива. Повече за тях и цените на модела ще разберем на по-късен етап, най-вероятно в началото на следващата година.