Чували ли сте за Maxximus G-Force – една от най-неизвестните и най-бързи коли в света

Време за четене:2 Минути, 0 Секунди

Автомобилът, за който ще ви разкажем е дело на един пълничък шофьор на лимузина, хобито на който са бързите автомобили. Името му е Марлън Кърби, а неговото творение – Maxximus G-Force. Тази кола прави световен рекорд за ускорение от 0 до 100 км/ч, като това се случва през 2009 година. Времето ѝ е 2.1 секунди, но въпреки това бързо изпада в забрава, а днес такъв екземпляр е изключително ценен за колекционерите. Какво всъщност представлява Maxximus G-Force

Кърби взима за основа британската Ultima GTR 720, която се продава и под формата на комплект за самостоятелно сглобяване. Преди 15 години именно този автомобил държи рекорда за най-бързо изпълнение на дисциплината 0-160-0 км/ч с време от 9.4 секунди. Освен това английската бегачка ускорява до 100 км/ч за 2.6 секунди, което според някои източници я прави световен шампион и в тази категория.

За да се превърне в Maxximus G-Force, Ultima-та се сдобива с изцяло алуминиев малък блок от Corvette с обем 7.1 литра и два нагнетателя Turbonetics. Комбинацията отдава 1 600 к.с. на маховика, по който американците упорито продължават да мерят мощността. Оригиналният трансаксъл от Porsche също е заменен от поръчкова скоростна кутия с три предавки и превключване от лостчета зад волана, която да понесе гигантското натоварване.

Със същата цел Кърби подсилва и британското шаси. Крайният резултат тежи 1 225 кг и може да изсмуче съдържанието на резервоара за 9 минути. За сметка на това ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.1 сек, със седем десети по-бързо от Bugatti Veyron. Упражнението до 100 мили/ч отнема на Maxximus G-Force 4.54 сек, а другата дисциплина, в която донорът е рекордьор – 8.86 секунди. Шегобийци отбелязват не без основание, че ако Кърби тежеше 50-ина килца по-малко, резултатите вероятно биха били още по-впечатляващи.

По света има много автомобили, които могат да се опрат на Maxximus G-Force. Нищожна част от тях обаче могат да се движат свободно по пътищата за общо ползване, а според Световната академия по рекордите творението на Кърби е единственото, което може да се окичи с прилагателното “сериен”. Въпреки това остава неясно кой луд би платил $3 000 000, за колкото се продава през 2010-а модифицираната Ultima GTR с оригинална цена от едва $89 000. Явно обаче е имало кой, защото днес такива екземпляри се продават дори и по-скъпо.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
Предишна публикация Заводът на VW във Волфсбург с най-малко произведени коли от 1958 година насам
Следваща публикация Френската жандармерия поръча 26 чисто нови Alpine A110
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!