„Новата класа“ на BMW започва с третата серия на баварците
Тази пролет BMW Group обяви иновативната платформа Neue Klasse, която е гъвкава, електрифицирана база, на която ще се правят всички превозни средства на компанията, включително автомобилите с марка Rolls-Royce. Според плановете това трябва да се случи през 2025 г. Сега британското издание на Autocar разкри нови подробности за бъдещата стратегия за електрификация на гамата на BMW.
Говори се, че първата кола, която ще се прави на Neue Klasse ще бъде електрически седан с вътрешното обозначение NK1, сравним по размер с модела от третата серия. Нещо повече, той няма да се продава вместо "тройките" с ДВГ, а паралелно с тях.
"Новият клас" ще позволи конструирането на електрически автомобили с предно, задно или задвижване на всички колела, с размери от такива на първата серия до максималните на кросоувъра X7. Ще бъде възможно и да се променя междуосието, широчината и просвета.
В допълнение към автомобилите с акумулаторни батерии, архитектурата е подходяща и за plug-in хибриди и електрически превозни средства с горивни клетки. С течение на времето Neue Klasse ще замени и двете съвременни платформи на BMW – тази за коли със задвижване на предните колела FAAR и платформата за колите със задно предаване CLAR.
Заедно с „Новия клас“ ще дебютират електрически трактове от следващото, шесто поколение според класификацията на BMW, което ще надмине електрическото задвижване eDrive от пето поколение (използвано в iX3, i4, iX) както по ефективност, така и по мощност.
Новите електродвигатели на BMW ще се захранват от нови 800-волтови батерии, които поддържат бързо зареждане с капацитет до 350 киловата (както при Porsche и Audi). Автономният пробег с едно зареждане ще достигне 700 километра. Наред с това, "наточени" електрически под името BMW M също ще има.
Преди появата на гореспоменатия NK1, компанията ще пусне още три електрически седана. Това е вече разсекретеният i4, както и i5 и i7 – модификации на електромобили от пета и седма серия.