Електромобилът на старо: За какво да внимаваме при употребявано BMW i3?

Време за четене:2 Минути, 56 Секунди

BMW i3 e първият сериен електрически модел на марката, който се появи през 2013 година и се продава до ден днешен. Въпреки, че моделът не изглежда много по-различен на външен вид, то трябва да знаем, че през тези 8 години той претърпя доста промени по своите технологии. Отваряйки най-големият сайт за употребявани автомобили в България – mobile.bg, можем да видим, че употребявани екземпляри започват на цени от под 30 хиляди лева за някои от първите произведени бройки.

Цената е доста примамлива с оглед на затягащите се мерки свързани с екологията в цяла Европа и моделът започва да става все по-популярен на пазарите за автомобили втора ръка. Въпреки електрическата си природа, то все пак трябва да се има предвид, че той също страда от някои „детски болести“, които ще опишем по-надолу в този текст. Преди да се запознаем с тях, обаче, трябва да се запознаем и с версиите в които се предлага компактния електромобил.

При представянето на модела през 2013 година, той се появи със сравнително малката 22.6кВч батерия с която са оборудвани по-голямата част от евтините предложения на пазара. Моделът е известен още и като BMW i3 60Ah и максималният пробег, който може да достигнете при него е около 120-130 километра при градски условия.

През 2016 година бе представена и версията 94Ah, която разполага с 33кВч батерия, чиито пробег от около 200 километра е подходящ и за кратки извънградски пътувания без излишни притеснения. Последната версия 120Ah, разполага с 42.3кВч батерия, чиито пробег от над 260 километра също е доста примамлив, но трябва да се има предвид, че тук цените очаквано са доста по-високи поради увеличения пробег и по-новата година на производство. Спортната версия BMW i3s също се появи сравнително скоро и ви дава по-широки гуми и джанти, 15 конски сили повече и променено окачване.

До 2018 година се предлагаше и така нареченият BMW i3 RЕx, който е оборудван с 647-кубиков бензинов мотор, който действа като генератор за увеличаване на пробега. Трябва да се отбележи, че според законодателството, този автомобил не спада към класа на електрическите модели, а към хибридните такива с което губите и възможността за някои от плюсовете на изцяло електрическите коли. Все пак, стигнахме и до най-важното, а именно най-често срещаните проблеми от които се оплакват собствениците на модела.

При версията с двигател, може да се срещнат проблеми с един от сензорите за налягане на горивото, както и проблеми с горивната помпа, което изисква замяната на целия компонент.

Изключително важно е да огледате купето за различни удари, натискания и забележки, тъй като голяма част от него е направено от карбонови влакна, което освен трудно, също така е и скъпо за поправка.

Преглед на спирачките също е задължителен. Както най-вероятно знаете спирачките не се използват толкова много при електромобилите, което може да причини ръждясване или блокиране на някой от спирачните апарати.

Проблеми с окачването също не са изключени, така, че трябва да слушате внимателно за странни звуци при преминаване през дупки или неравности при тестване на избран автомобил. При някои от първите модели се наблюдава и често късане на маншони, така, че не е лоша идея да направите преглед на подемник преди да пристъпите към покупка.

Много от собствениците се оплакват и от козметични забележки по салона, който е труден за поддръжка, както и полираните джанти, които са склонни да корозират.

Важно е да прегледате и батерията, чиято гаранция от 8 години вече изтича при първите екземпляри, а при някои с пробег над 160 хиляди километра вече е изтекла.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!