5 неща, които не бива да правите с 4х4 автомобил

Време за четене:2 Минути, 3 Секунди

Задвижването на четирите колела помага за преодоляване на различни препятствия и терени, като осигурява допълнително сцепление. Шофьорите обаче трябва да знаят как правилно да боравят с превозните средства с четири задвижващи колела.

1. Неразбиране на принципите на задвижване на четирите колела

Някои хора не знаят, че има много видове задвижване на всички колела. Това, което трябва да знаете най-вече е, че задвижването на четирите колела е постоянно и т.нар. избираемо. Първият вариант се справя добре на офроуд терени, особено ако има три заключващи се диференциали, но не е подходящ за града. За градско шофиране е по-подходящо избираемото задвижване, което може да се регулира или автоматично, или от водача според условията. С други думи 4х4 автомобилите се делят на автомобили с висока проходимост и автомобили с повишена проходимост, като и при тях има подразделения, но те са тема на друг материал.

2. Неправилно поведение в остър завой

Задвижването на четирите колела осигурява по-безопасно шофиране, но все пак и с него трябва да се внимава. Едни и същи "трикове" не работят тук, както при моделите със задно или с предно задвижване. Когато шофирате 4х4 автомобил в завои, винаги забавяйте скоростта и оставете двигателя на празен ход, докато по-голямата част от завоя бъде завършена.

3. Провокиране на повишено износване на задвижващата система

Продължителното каране с по-висока скорост на сух асфалт с включена 4WD система може да доведе до рязко покачване на температурата на някои възли и да повреди трансмисията. Гумите също се износват по-бързо. Следователно, при автомобили със постоянно задвижване на четирите колела, режимът на 4WD трябва да се използва само на хлъзгави или неравни повърхности, а при нормална пътна обстановка трябва да се избере режим 2WD.

4. Рязък старт от място

Рязкото стартиране е вредно за всички автомобили, тъй като скоростната кутия е силно натоварена. Автоматичните трансмисии са най-проблемни за стартиране при високи обороти, а когато трябва да предадат момента и на четирите колела, натоварването в тях е огромно.

5. Преоценка на абсолютната стабилност и безопасност на пътя

Задвижването на четирите колела е проектирано да подобри сцеплението и стабилността по време на шофиране, но все пак не осигурява пълна безопасност. Също така, поради по-голямото тегло на колата, спирачният път се увеличава. Шофьорите на 4х4 автомобили не бива да разчитат на тази система безрезервно, защото прекаленото самочувствие може да ги подведе и по-лошото – да доведе до застрашаващи живота инциденти. Или най-малкото… до дълго ходене пеша в търсене на трактор 🙂

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!