Чували ли сте за Москвич-а с турбодизел, 4х4, пневматично окачване и още куп съвременни екстри?

Време за четене:1 Минути, 12 Секунди

Турбодизел, бутон за стартиране, задвижване на четирите колела, пневматично окачване, навигация, цифрова подредба, челна проекция … Оказва се, че съветските инженери са предвиждали добре автомобилното бъдеще.

Един много интересен, но за съжаление "нероден" проект на AZLK отново привлече вниманието на обществеността. Концептуалният автомобил „Москвич Истра“ беше изложен в Музея на транспорта и за който каналът „Автомобилна Русия“ в YouTube подготви лаконичен видеорепортаж. Колата е изключително интересна – може би това е една от най-забележителните концепции на Московския автомобилен завод.

Не толкова отдавна 2000 г. изглеждаше прилично далечно бъдеще, в което всичко щеше да бъде различно и в пъти по-добро. Много инженерни проекти от 80-те и началото на 90-те години на миналия век бяха насочени точно към 2000-та година.

Автомобилът AZLK-2144 започва да се разработва през 1985 г. Тогава се предполага, че всички поставени в концепцията решения ще могат да бъдат приложени на сериен автомобил в края на хилядолетието.

И така, нека изброим иновациите, с които изумява този Москвич: турбодизелов двигател, работещ съвместно с вариаторна скоростна кутия, старт/стоп бутон, задвижване на четирите колела, въздушно окачване, сателитна навигация, цифрово табло, head up дисплей с проекция директно на ветроупорното стъкло…

Сега, през 2021 година, много от тези технологии са стандартни за новите автомобили, но, уви, новия Москвич – проектът AZLK -2144, известен още като Moskvich Istra, не съществува. Проектът е затворен с разпадането на СССР, а след това, както е известно, заводът престана да съществува.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!