Основният недостатък на електромобилите: Ремонтът им е много по-скъп от този на колите с ДВГ
Електрическите превозни средства имат както редица предимства, така и немалко недостатъци пред бензиновите и дизеловите автомобили. Електромобилите имат ограничен пробег с едно зареждане, а самото „зареждане с гориво“ е значително по-продължително. Но най-важното е, че електромобилите се характеризират с по-скъпи ремонти в случай на авария или повреда.
Това твърдение се доказва и от германската финансова и аналитична компания Allianz, която направи проучване (като анализира данни за застраховките през периода 2018-2020 г.) и установи, че застрахователните плащания по полици "Каско"за електрически превозни средства са средно с 10% по-високи, отколкото за аналогични коли с ДВГ.
В същото време обаче ремонтът на изцяло електрическите автомобили, повредени при пътнотранспортни произшествия, всъщност доста по-скъп – средно с 30%. Хибридите се оказват с още повече „режийни“ за застрахователните компании. Разходите за такива автомобили са повече с 50%.
Причината за скъпите ремонти се крие предимно в батерията. При т.нар. "зелени" автомобили, това е вторият най -скъп елемент след каросерията (цените за новите батерии могат да достигнат до 20 000 евро). И ако в електрическите превозни средства те често са разположени в пода и поне по някакъв начин са защитени, то в хибридите те са инсталирани отзад и са изключително уязвими при сблъсък.
Трябва да се знае още, че дори лека авария може да предизвика скъп ремонт или дори подмяна на батерията. А някои производители препоръчват инсталирането на нова батерия, дори ако самата батерия е непокътната, но въздушните възглавници са се отворили (тъй като съществува риск от т. нар. скрити повреди).
И накрая, още един „бич“ на електрическите превозни средства е окабеляването. Кабелите често са обект на внимание на плъхове и мишки – гризачите ги използват за храна. Много електрически превозни средства имат защита в това отношение, но ако животните все пак стигнат до проводниците, ремонтът на колата може да струва много. Средно комплект кабели за електрически превозни средства струва около 7000 евро.