В източната част на Русия е по-евтино да караш употребяван електромобил от нова Lada

Време за четене:1 Минути, 9 Секунди

Електрическите автомобили не са най-популярния избор в Русия, а както ви разказахме преди няколко седмици властите искат да променят това, като предложат солидни субсидии на тези които се престрашат да ги изберат пред дизеловите или бензиновите им варианти. Изглежда, че това всъщност не важи за всички региони и някои от тях имат сравнително високо ниво на електрификация при транспорта.

Според проучване на Bloomberg около 20 процента от внесените в Русия електрически коли през първите 5 месеца на тази година са продадени в източната част, където пък от своя страна се концентрира едва 4% от населението на страната. За сравнение, Москва, която може да се похвали с 2 пъти повече население от целия регион се класира с едва 14% от всички продажби на ел. коли.

За това си има и разумно обяснение, разбира се. Благодарение на разположението на източната част на страната и близката ѝ връзка с Япония, вносът на електрически автомобили е по-изгоден от където и да е било другаде. За пример можем да вземем използван Nissan Leaf, чиято цена започва от около 4000 евро, което е с около 500 евро по-евтино от чисто нова Lada Granta.

Като добавим и цената на горивото и субсидиите, които властите дават в Русия, то сметаката показва, че годишно може да се постигнат около 400 евро по-ниски разходи за електрическия Nissan, спрямо Lada-та с двигател с вътрешно горене.

Споделете с приятел
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Ако публикацията ви е била полезна оставете коментар.x
()
x
error: Предупреждение: Изборът на съдържание е деактивиран!!