10 автомобила, които не бива да продавате, поради значителното увеличение на стойността им (ЧАСТ II)
ЧАСТ I
Продължаваме със списъка на carVertical, които използвайки базата си данни, съдържаща хиляди доклади на автомобилни истории, ни показват, кои са колите, които не бива да продавате, поради значителното увеличение на стойността им
Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 – 1996)
От Mercedes-Benz са пуснали на пазара повече от два милиона W124-ки през относително дългата продължителност на производството. Някои от представителите на модела са свършили като скрап, но други все още показват признаци на живот. Внимателно поддържаните екземпляри струват цяло състояние. Разбира се, най-скъпо струващите W124-ки са 500Е или Е500 (в зависимост от годината на производство). Но няколко места по-долу в класацията Е300, Е320 и Е420 имат потенциала да се превърнат в съкровища, за които колекционерите да воюват. Анализ на проверките на автомобилни истории от carVertical посочва, че 14% от тези автомобили са с дефекти, а пробегът е манипулиран в 5% от случаите.
Saab 9000 CS Aero (1993 – 1997)
Saab винаги е бил ахилесовата пета на Volvo. Тук е даден приоритет на безопасността на пасажерите, като в същото време се акцентира на чара и мощта на невероятните турбокомпресорни двигатели. Saab 9000 CS Aero е нещо повече от седан от средния клас. Този модел е представен късно в процеса на изработка и е смятан за най-доброто от серия 9000 на Saab в последната година на производство. Може да се каче, че това е точката, маркираща края на изречение, или пък цяла история, в този конкретен случай. Въпреки че Saab 9000 CS Aero е, както бихме предположили, изключително рядко срещана кола в наши дни, а от Volvo не разкриват колко екземпляра са произведени, този конкретен модел може да бъде добра инвестиция. Анализ на проверените автомобилни истории от carVertical посочва, че 8% от возилата имат малки или големи дефекти.
Toyota Land Cruiser (J80, J100)
От Toyota винаги са оставяли собствениците да говорят и до ден днешен те са единодушни, че Toyota Land Cruiser е един от най-добрите джипове в света. Въпреки, че споделят едно и също име, двата модела имат повече технически или технологични различия, отколкото предполагате. J80 успява да комбинира открита симплистика с всекидневна практичност. J100 е определено по-луксозен, проектиран за по-дълги пътувания, но със също толкова талант при излизането от кални капани. Дълъг списък от вълнуващи екстри сега позволява на собствениците на J80 и J100 SUV-тата да се наслаждават на изключително високата стойност. Дори екземпляри, видели най-отдалечените и пресечени терени на света могат да достигнат 40 000 евро. Анализ на проверките на автомобилни истории, извършени с carVertical показват, че 36% имат дефекти, а 8% са с неверни показатели на километража.
Volkswagen Corrado VR6 (1991 – 1995)
През последните няколко десетилетия Volkswagen даде на хората множество отличителни превозни средства, но не винаги такива, с които може да се похвали. Volkswagen Corrado VR6 може би е изключение. Необикновената визия, отличния двигател и страхотно балансираното окачване ще ви накарат да се зачудите защо толкова малко хора са купили този модел в началото на деветдесетте. Volkswagen Corrado не е бил популярен като Opel Calibra, но това може да се счита за преимущество днес. Стойността на шест-цилиндровата версия е започнала да се покачва значително през последните години и тази тенденция се очаква да продължи. Анализ на автомобилните истории, проверени с carVertical посочва, че 14% от представители на Volkswagen Corrado са с дефекти, а пробегът е манипулиран в 5% от случаите.
Volvo 740 Turbo (1986 – 1990)
През осемдесетте Volvo 740 Turbo бе доказателство, че колата на татко (или на мама) може да бъде също толкова бърза, колкото Porsche 924. Еластичността на Volvo 740 и способността да комбинира практичността с вълнуващото представяне правят един отличен пример на автомобил с повишаваща се стойност. Това се очаква да продължи, особено през идните години. Анализ на проверките на автомобилни истории от carVertical показва, че 33% от представителите на Volvo 740 Turbo са с дефекти, а 8% с превъртян пробег.
Обобщение
Инвестирането в превозни средства все още е концепция, която не всеки разбира. Възможно е за някои да изглежда твърде рисковано, но с правилните автомобилни познания може да предостави добра възвръщаемост в сравнително кратък период от време.